O mé železnici

Železnici jsem začal vytvářet přibližně před šesti-sedmi lety. Pak přišla střední a nebylo moc času. Celé kolejiště vyselo v garáži u stropu a já se mohl jen zespodu dívat na klubko nedodělaných drátů propojující veškeré elektronické komponenty s ovládacím panelem. Po střední přišel nástup do práce a koupě bytu. Jelikož je kolejiště u rodičů, pomalu, ale jistě jsem se s ním loučil. Nyní přišel čas, kdy se při víkendové návštěvě u maminky nebudu těšit na oběd, ale na mašinky, které se snad dočkají potřebných úprav a dodělávek.

Pokud jste vydrželi ty bláboly výše, tak snad mohu začít s popisem celého kolejiště.

Rozměr celé plochy je přibližně 2 x 1,5 metru. Základní deska je z dřevotřísky, vystužená roštem proti prohnutí. Záda a boky jsou taktéž z dřevotřísky, ale z poněkud slabší. 

Celkem tu jsou tři samostatné okruhy, kde vnější (největší) má pouze jednu kolej, ale dvě lokomotivy, které se mohou střídat s tím, že jedna je vždy v odstavném prostoru před nádražím - využíván pro nákladní vlaky. Střední ohruh se skládá ze dvou kolejí propojených Xkem. Každý vlak má svou kolej, ale pokud chci vlak odstavit, pošlu jeden přes X směrek ke šturcu. Poslední okruh je nejblíž k nádraží. Je určený pouze pro motoráček nebo malý osobní vlak. Před nádražím jsou dvě koleje, spojené výhybkami. Dál po trati se může vlak dát směrem k tunelu a nebo přes výhybku před tunelem. Nejspíš je to krkolomně napsané, ale pokud se podívate na pár fotek, tak pochopíte :-)

Původně byl před tunelem most, ale po čase z toho nějak sešlo. Do budoucna se tunel udělá nejspíš nový, aby trochu vydal k světu amožná bude i malý most.

Budu se snažit stránku doplňovat fotkami a informacemi, nebude to pravidelně, ale lepší něco než nic :-)